25 Mart 2013 Pazartesi

Dün Dün İle Geçti Gitti Cancağızım. Bugün Yeni Birşeyler Söylemek Lazım!

"Suskunluğum asaletimdendir
Her lafa verilecek bir cevabım var.
Lakin bir lafa bakarım laf mı diye,
Bir de söyleyene bakarım adam mı diye!"

Mevlana her sözün düşünce içermediğini, düşünce içermeyen sözleri ise dikkate alarak karşılık vermek gerekmediğini anlatmaya çalışmış. Niyeti bu sözleri söylerken bile karşısındaki hiç kimseyi incitmek değil, sadece nefsini ne kadar iyi kontrol edebileceğini anlatmaya çalışmıştır.


İşte tüm mesele nefs! 

Nefsini terbiye edebildiğin sürece insansın bence. Nefsine hakim olamayanın hayvanlardan pek farkı kaldığını düşünmüyorum. Çeneni tutabildiğin sürece, gerektiği zamanlarda susabildiğin sürece saygı görürsün. Karşındakine verdiğin kadar da değer görürsün. Bu hayatta neyi nasıl yapıyorsan aslında aynısını görürsün. Düşünmeden ettiğin laflar yarın öbürgün bir bakarsın hayatını ele geçirmiş. Emir vererek konuştuğun kişileri bırak, etrafında sözünü dinleteceğin bir sinek bile kalmaz vakti zamanı geldiğinde. İstediğin kadar ben imanlıyım, ben iyi niyetliyim, ben şefkatliyim, ben anneyim, ben babayım, ben çok iyi bir dostum de! Sözle olsaydı herşey bu dünyada neler olurdu neler haberin var mı?

Senin kendini nasıl söylediğin ve anlattığın değil senin nasıl göründüğündür mühim olan.

Cömerlik ve yardım etmekde akarsu gibi ol.
Şefkat ve merhamette güneş gibi ol.
Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.
Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol. 
Tevazu ve  alçak gönüllükte toprak gibi ol.
Hoşgörülülükte deniz gibi ol.
Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol.

Yani bunların hiçbirini olamıyorsan ve buna ne gücün ne bilgin ne de nefsin yetmiyorsa o zaman da sus! Sus ki, en azından susabiliyor desinler.

Ama Mevlana der ki "susmak da bir bilgelik gerektirir. Herkes susamaz." Madem susmayı ve iyi niyetli olmayı beceremiyorsun o zaman uzak dur! Onu da beceremiyorsan o zaman sana yapılacaklardan ve hayatın boyunca ödeyeceğin bedellerden asla ve asla kurtulamayacağını bil! Yeter.

Tüm bunları anlayabilmek ve yüreğinin süzgecinden geçirebilmek için öncelikle güzel bir yüreğe bir de iyi niyetli bir süzgece ihtiyacın var.

Şimdi bu ikisinin de olmadığı bir insana bu lafları söylemek de boşuna ya, neyse!

Anlasın veya anlamasın, bilsin veya bilmesin, sussun veya susmasın, aynen devam etsin veya etmesin! Bu sözleri söyleyebildiğiniz, böyle düşündüğünüz birileri varsa etrafınızda zaten siz onların çoktan ama çoktan adam asmaca oyununda kafalarını koparmışsınız demektir. Yani ruhlarına el fatiha diyelim.

Şu dünyada en büyük günah anne, baba ve kardeşin evladına ve evladın anne, baba veya kardeşe yaptığı fesatlık ve kötülüktür. Yoksa dost dosta kötülük yapmış, arkadaş arkadaşın kuyusunu kazmış. 

Ötekinin yanında ellerin yaptığı vız gelir tırıs gider insana.

Gözde

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...