2 Mart 2013 Cumartesi

Düğün Hikayem "Hazırlık"

Sonunda konuya geri dönebildim :) Merak etmeyin bundan sonra bu konuyu çok uzatmadan asıl önemli başlıkları ile kısa zamanda anlatıp bitireceğim :)

Geçen sene bu zamanlar eteklerimiz tutuşmuş bir şekilde oradan oraya koşuşturup duruyorduk. O nasıl bu nasıl olsun, öyle mi olsun böyle mi olsun! Çok zor bir iş çok! Hele bir de benim gibi tek kardeşseniz ve aile de normal şartlar altında ilk evlenen kişiyseniz herşeye acemice yaklaşıyorsunuz. Bir kuzenim evlendi fakat Amerika'da olduğundan onda da tecrübe edinemedik ne yazık ki...

Hazırlık aşamasında dikkat etmeniz gerekenleri sıralayacağım bugün... Ben ettim siz etmeyin diye :)

1. Bu dönemde düğün mekanı, davetiye, nikah şekeri ve diğer düğün ile ilgili detaylar hazır olduktan sonra ben oh bea diye erken rehavet dönemine girmiştim. Asıl iş o zaman başlıyormuş aslında aldım ağzımın payını. O yüzden rehavete kapılmadan aynı hız devam lütfen :)

2. Ev eşyalarının seçiminin tamamen bütçe ile alakalı olduğunu biliyorum. Ama bizim yaptığımız güzel bir durum vardı. Bir diğer ilgi ve yazar çizer alanım dekorasyon olduğu için nerede ne var nereden ne alırsam daha iyi olur onu çok şükür ki biliyordum. Bu aşamada ne istediğinizi bilmek en önemli detay. Evinizdeki tüm eşyalarınızı bir bütün olarak düşünün ve seçimlerinizi ona göre yapın. Mutfak yeşil, salon pembe, yatak odası beyaz gibi renk cümbüşünü hiç istemedim ben. Ve mobilyadan bahsetmiyorum. Evime aldığım en ufak bir aksesuar da bile bu detaya önem vermeye çalıştım. Her hoşuna gideni almak en büyük hata oluyor.


3. Size aksesuar ve ıvır zıvır ile ilgili tek önerebileceğim yer eğer İstanbul'daysanız hiç hor görmeyin Eminönü! Aklınızın hayalinizin alamayacağı kadar bol çeşit ve uygun fiyat cenneti orası. Ama tabii alacağınız şeylerin listesini yapıp her şeyi yerinden almak ikinci önemli nokta. Çünkü orada sepet sepetçiler çarşısından, havlu vs. gibi şeyler kürkçü handan, aksesuarlar şark handan gibi bir çok belli noktalar var.

4.Bizim evimiz son 1 ayda belli olduğu için biz son dakikaya kadar ne halt edeceğimizi bilemediğimizden kendimizi mutfak malzemelerine ve aksesuara verdik. Ev tamamen bittiğinde yeni evli evinden çok sanki 5-10 senelik ev gibiydi. Her yer ağzına kadar dolu duvarlar dahi kotasını doldurmuştu. O yüzden acele etmeyin derim. Sonra insan hoşuna giden birşey olduğunda ev ağzına kadar dolu olduğu için birşey almaya yeltenemiyor.

5. Bizim evi döşeyen markalar şöyle: 
Nevresim, havlu ve tekstiller: English Home & Zara Home
Mutfak için tabak çanaklar: Karaca - Boyner Home - Esse 
Banyo Aksesuarları: Tepe Home
Evin Mobilyaları: İkea ve Modesa
Duvar Tabloları: Mudo Concept
Diğer Aksesuarlar: Paşabahçe - İkea - Boyner Home
Tüm ıvır zıvır sağda solda bulamadığım herşey ise; Eminönü :)

Zaten ev için ayrı bir post hazırlayacağım. İkea'dan aldığım tüm mobilyalardan çok memnunum. İkea'dan mobilya mı alınır, yok efendim İkea size sponsor mu, para mı aldınız ne bu İkea İkea İkea diye hem yüzümüze hem de arkamızdan çok konuşuldu bu arada. Ama benim tarzım ve zevkim pratik, sade ve yalın çizgilerden yana... Aldığım her eşyayı zevkle kullanıyorum. Bana da Bellona, İstikbal, Masko'daki  (özel mimarların yaptığı tasarımlar hariç) o koca koca devasa derili, metalli, boncuklu, kadife kumaşlı eşyalar oldukça demode, sıradan bazen de kro geliyor. Yapacak birşey yok bu olay tamamen zevk meselesi :)


Bu dönemde herkesin söyleceği birşey oluyor. Alakalı alakasız kişiler manasız yorumlarda bulunabiliyor. Herşeyi kendilerinin bildiğini sanan bu insanlara kulağınızı tıkayın ve yeni hayatınızın evini döşeme zevkini kimselere kaptırmayın. Bir daha kimbilir ne zaman sıfırdan bir ev döşeyeceksiniz. 
Keyfini çıkartın derim:) Ben öyle yaptım çünkü ;)

Gözde


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...