3 Mart 2013 Pazar

Bu Bir Diyet Günlüğüdür!

Evet sizi yazı dizilerine boğmaya niyetliyim bu ara... Tahmin ettiğiniz üzere diyete başladım. Pazartesi günleri diyete başlamayı hiç bir zaman sevmediğim için günü Cumartesi olarak belirledim, yani dün. Ama öyle hızlı bir karar verdim ki evdeki abur cuburların bana işkence olabileceğini hesaba katamadım.

Cuma akşamı annemde yediğimiz tıka basa yemekten sonra dedim Gözde sen buna dur demezsen sanırım 3-5 aya kalmaz ortalıkta yuvarlanarak gezmek için ekstra birşey yapmana gerek kalmayacak...

Bundan 1,5 sene önce Dukan Diyetini başarıyla uygulamış, bununla ilgili Caferuj'da bir yazı dizisi yayınlamış ve onlarca kiloyu vermiş biri olarak haydi bakalım birkez daha diyip son kalanlardan da kurtulmanın çabası içindeyim. Bu uzun ve meşakkatli yolda beni hiç bir konuda yalnız bırakmayan her konuda desteğini esirgemeyen biricik eşimde benimle birlikte diyette :) Canım benim...

Zaten ya ikimiz de girecektik ya da sonsuza dek yusyuvarlak olmaya razı gelecektik. Evlendikten sonra rehavete kapılma olayını da %100 doğruladı kendisi. O bakımdan destekden öte onun için de bir ihtiyaç diyebiliriz... (Yani bana yaptığı "sana desteğim canım benim" artistliğini yemezler :))

Dün 1 bugün 2 durumundayız şuan. Dukan diyeti tamamen protein ile beslenmeyi öğretiyor size. Vermek istediğiniz kiloya göre 2 gün ile 5 gün arasında şok protein dönemi var ilk. Biz şuan o dönemdeyiz. Dibine vurduk 5 gün yapacaz dedik. 
 Bakalım hayırlısı :)

Yediğime içtiğime gelince de; tüm hayvansal ürünler sınırsız. Tavuk, balık, kırmızı et yağsız olduğu sürece istediğiniz gibi yiyebilirsiniz. Sebze, meyve, tatlı, tuzlu yok elbette... İlk şok günlerinde... Sonra bu 5 gün bittiğinde işin içine sebzelerde giriyor ve daha eğlenceli bir hale gelebiliyor şükür ki.


Zaten insanoğlu eğer full proteinle beslense hayvandan farkı kalmaz yemin ederim. İnsanın ağzının içi tek kelime ile hayvan gibi oluyor. Otlamaya çıkan ineğin ağzında eminim bendeki tadın aynısı vardır. Neyse,
yoğurt, süt ve peynir de dilediğiniz gibi yiyin. Tabi yağsız kısmından. Hoş ben o kadar sosyete takılamıyorum o kadarını da yaparsam kaykılıp giderim diye. Normal yağlı süt, peynir, yoğurt yiyorum gayet. Sonracıma bir de yulaf kepeği olayı var ki o çok iyi. Çünkü açlık hissettiğinizde karıştırın bir kaşık yulaf kepeği ile bir kase yoğurdu bir ziyafet sofrasından kalkmış gibi soda içmeye dahi ihtiyaç duyabilirsiniz. Ve benim bu diyeti tercih etmemdeki en büyük etken bu diyette diyet kolanın sınırsız olması. Gün boyu ağzımın tadı ne zaman bozulsa kola içiyorum. Et sınırsız... Ohh nerde var böyle diyet :)

İlk bir iki gün midem bulanmıyor kendimi kötü hissetmiyor değilim. Bu kola yanındaki diyet bisküviden 2 tane yedim yalnış anlaşılmasın. Kronik gastriti olan biri olarak benim mide öz suyumu emecek birşeyler yemem gerek ara ara. O yüzden sabahları da iki ince dilim kepek ekmeği yiyorum. Bu sizin tamamen sağlıkla ilgili ve kendi kurallarınızla ilgili bir durum. O kadar da etkilemiyor, haberiniz olsun ;)


Ve kendimi birde selülit kremi ile oturduğun yerde bile kaslarını çalıştıran elektrikli kemerlerden aldım. Bakalım sonumuz nolcak. Tam da diyet mevsimi girmişken bende başlamak istiyorum da başlayamıyorum diyenler varsa gaza gelip başlasınlar. Bütün kış yediğimiz hamburgerler, börekler, çikolatalı tatlılar yazın plajda ordan burdan pırtlayan et parçasına dönüşmesin diye tüm çabamız. Nolur sen bize yardım et allahım, sübaneke dinizmiz amin! (Fırat 1 numaralı adamımdır bu arada)

Bundan sonra size yediğim yemekler ve bir kadının diyetteyken yaşadığı ne varsa hepsini anlatacağım. "Ben öküz gibi yiyorum ama zayıfım çok şükür" diyenlere pek inanmamışımdır çoğu zaman. Ekstra bünyeler hariç. Bir de "ayh ben çok rahat diyet yapıyorum, beni hiç etkilemez" veya sürekli diyette gibi yaşayıp bu hayattan çok memnun gibiymiş gibi davranan tüm kadınların foyasını çıkartacağım ortaya.

Tüm devinimlerimle bu bir en gerçek diyet günlüğüdür.

Haydi bakalım... Vira Bismillah ;)

Gözde

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Dukanı çok sevmeme rağmen çalıştığım için yapamıyorum malesef, ben de bu aralar tam diyet olmasa da az yemeye çalışıyorum , zaten metabolizmam yavaş olduğu için ciddi anlamda kısmadan veremiyorum malesef. Umarım 2nizde güzel sonuçlar alırsınız :)

Unknown dedi ki...

Bence sende tekrar deneyebilirsin :) Diyete başlamak için yaza 3 aya kalmış bugünler fazlasıyla mantıklı... Teşekkürler umarım şans bizden yana olur :)

MERVE dedi ki...

kolay gelsin valla ayatımda bir kere diet yaptım, sonra kendiliğinden erimeye başladım :)
şimdiki kilomdan memnun sayılırım ..
en azından çevremdekiler iyisin iyi diyor..

fırat'ın keçeden tişörtlerini yapıyorum ben de çok seviyorum :)
onun o laflarına bayılmayan mı var..

Unknown dedi ki...

çooookk merciii :) umarım benim için de son diyetim olur diyeceğim ama hiç sanmıyorum :) Fırat'ın keçeden t shirtlerini mi yapıyorsun? Yollar mısın bana resimlerini çok ilginç :)

MERVE dedi ki...

bu benim façe sayfam :)

www.facebook.com/KeceTasarimTShirtler

fıratın karikatürlerini keçeden yapıp tişörtlere dikiyorum..
albümlerden bakabilirsin neler yaptığıma :)

Unknown dedi ki...

trendruj@gmail.com'a kendi mailinden bir mail atar mısın? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...