21 Eylül 2013 Cumartesi

Küçük Dünyaların Büyük İnsanları...

Bugün günlerden Cumartesi... Tüm miskinliğimi dolunay ile birlikte üstümden atarak yeniden buradayım... 

Bu aralar her yerde büyük insanlar görüyorum... Ama küçük dünyaları olan büyük insanlar...


Küçücük bir fanusun içinde dönüp duran balık gibiler bunlar... Küçük görmek değil benimkisi, haşa. Sadece diyecek söz bulamamamdan tepkim. Kendi dışlarında dönüp duran kocaman bir dünya var farkında değiller. Kendilerine bir dünya yaratmışlar ve bu yarattıkları dünyanın içinde kendilerine öyle bir dev aynasında bakıyorlar ki tüm evrenin hakimi, en doğru, en bilge gibi...

Örneğin; küçük bir mahalle düşünün mesela... Mahallede bir sürü komşular olduğunu... Ve o mahalledeki tüm insanlardan bahsetmiyorum ben, o mahallede bir veya iki kişiden bahsediyorum. Kendilerini diğerlerinden yüksek görme, "ben"le başlayan cümlelerin lügattaki çokluğu, herkesten kendini üstün görme, ayrı bir gezegenden gelerek kendini o mahallenin başına gelebilecek en güzel şeymiş gibi hisseden ve o mahalledeki herkesi kendine köle yapmayı amaçlayan ve insan kullanmanın dibine vurmuşlardan bahsediyorum.

Eskilerin bir lafı vardır... 
"Koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman çelebi derler" işte öyle birilerinden bahsediyorum... 

Hayat insana kibirinden kurtulmayı, "ben" demekten arınmayı öğretmek için vardır... İstediğin kılığa girip, istediğin dünyevi mertebeye erişebilirsin kendi içinde... Önemli olan 7 alemde de bu mertebede kalabilmektir asıl olan. İster tüm cihanın padişahı ol, ister bir mahallenin keçisi... İstersen tüm en'leri sırala kendini anlatırken... İstediğin kadar ispat etmeye çalış kendini... Hayır, ne fark eder ki?

Çabalayıp, çabalayıp aynı yerde olduğunu göremedikten sonra... Velhasıl, kendini kandırma... Çünkü kimse kanmaz sana... Yüzüne gülen,alkış tutanlar, arkandan nasıl konuşur ki sorma...

Yani egon ile şeytana işbirliği yaptırma... Özünü unutma, şaşırma, sakin ol... Hayat bu, unutma...

Herkese iyi hafta sonları ;)

Gözde

Görsel: Pinterest

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...